Πέμπτη 8 Απριλίου 2010

Ιησούς χριστός και μορφή του Θεού Σωτήρα της Χριστιανοσύνης

Είναι αναγκαίο προκειμένου να διαλυθεί η σύγχιση που έχει για κάποιους δημιουργηθεί γύρω από το όνομα «Χριστός» και να αποφευχθεί ο κίνδυνος να χαθεί ολοκληρωτικά η πνευματική έννοια και το βάθος της Χριστιανικής θρησκείας μέσα τους, να μπορέσουμε να συμβάλουμε στο να αποκαταστήσουν τη μεγαλειώδη πάσχουσα μορφή του Θεού Σωτήρα της Χριστιανοσύνης.

«Ερευνάτε», μας λένε οι Ευαγγελιστές, διότι έτσι θα διαπιστώσουμε ότι η έρευνα όχι μόνο δεν υποβιβάζει και δεν αποδυναμώνει τον Χριστιανισμό σαν θρησκεία, αλλά αντίθετα προσθέτει και ενδυναμώνει όταν η γνώση και η κατανόηση έρχεται να προστεθεί στην «αρετή και την πίστη».

Η ανάγκη αυτή δεν υπήρξε ίσως ποτέ τόσο μεγάλη και επιβεβλημένη όσο σήμερα.Υπήρχε πάντα, αλλά υπάρχει περισσότερο σήμερα, στην εποχή αυτή της αλματώδους εξέλιξης του ανθρώπινου νου, μέσα στους κόλπους του Χριστιανισμού, ένας διαρκώς αυξανόμενος αριθμός πιστών, πνευματικά προικισμένων, με ελεύθερο και απροκάλυπτο νου, που ζητούν να καταλάβουν τις Ευαγγελικές αφηγήσεις με την πραγματικότητα.

Ιδιαίτερα αποκαλυπτικές είναι οι αναφορές του Απ.Παύλου ως προς τον «Χριστό» στην εκδήλωση εκείνη του ανθρωπίνου πνεύματος που λέει «Ο Χριστός εν Ημίν». Αλλά και οι διάδοχοι των Αποστόλων, καθώς και οι πρωτοι Πατέρες Κλήμης και Ωριγένης, δεν παύουν να τονίζουν ότι, μέσα στις Γραφές βρίσκεται μια έννοια Πνευματική. Ένα πνεύμα όπου μόνο αυτοί που κατέχουν το Πνεύμα του Χριστού μπορούν να γνωρίσουν.

Είναι ανάγκη γι’ αυτό, το νήμα της αληθινής βιογραφίας του Ιησού να μας διδάξει για το «Ποιος υπήρξε ο Χριστός, η μεγάλη πάσχουσα μορφή, που δεσπόζει στο νου και στην καρδιά κάθε Χριστιανού, ο Σωτήρας και Κύριός τους».Θεός, άνθρωπος, ή και τα δυο μαζί, Θεάνθρωπος;

Πολλές και αντιφατικές απόψεις έχουν κατά καιρούς διατυπωθεί γύρω από την μεγάλη αυτή μορφή του Χριστού. Η βασική πηγή βέβαια, είναι τα τέσσερα κανονικά Ευαγγέλια. Με την πάροδο, ωστόσο των αιώνων, διάφορες άλλες υποκειμενικές απόψεις και θεωρίες ως προς την προσωπικότητα του Ιησού έχουν διατυπωθεί.

Δεν θα ασχοληθούμε με τις λεπτομέρειες της ζωής του Ιησού, ούτε με τη διδασκαλία του, τα θαύματα και τις υπερφυσικές του δυνάμεις, αλλά με τα αιώνια Πνευματικά γεγονότα και την ιστορική τους αλήθεια.

Ποιο ήταν το πρωταρχικό όνομα του παιδιού, που μετονομάστηκε «ΙΗΣΟΥΣ», ένα όνομα που του δόθηκε από τον Θεό, όπως αναφέρεται, με τη σημασία του Σωτήρα «Ο Θεός σώζει».

Ο Ησαΐας, είχε ονομάσει τον μέλλοντα Μεσσία Εμμανουήλ, που σημαίνει «μεθ’ ημών ο Θεός» και ο Ματθαίος ταυτίζει το όνομα αυτό με τον Ιησού.
Η απόλυτη αγνότητα, η ευλάβεια και ο θρησκευτικός ζήλος, είχαν κάνει τον Ιησού Άξιον να χρησιμεύσει σαν ναός και σαν κατοικία σε μια Υπέρτατη Πνευματική Οντότητα.

Οι αιώνες είχαν συμπληρωθεί σύμφωνα με τις αγγελίες των Προφητών, όπου έπρεπε να συντελεσθεί ένα Υπέρτατο Πνευματικό γεγονός. Να εκδηλωθεί στον κόσμο της ύλης, στο προσκήνιο της γήινης εξέλιξης, μια θεική Παρουσία, για μια νέα πνευματική ώθηση και έναν νέο πολιτισμό.

Ένας ισχυρός Υιός Θεού, εκπρόσωπος αυτού του Ίδιου του Λόγου, «ο Κύριος της Αγάπης και της Συμπόνιας»,όπου αφήνοντας τη διαμονή του επί των ουρανίων περιοχών, θα ερχόταν να εκδηλωθεί στις περιοχές των ανθρώπων επί της γης.

Ο Άνθρωπος Ιησούς προσφέρθηκε εκούσια στον «Κύριο της Αγάπης». Είναι τώρα ένας αμνός θυσιαζόμενος, έτοιμος να πληρώσει με τον υλικό θάνατό του την προσφορά του αυτή.

Συντελέστηκε έτσι το πιο θαυμαστό μυστήριο-ο Θεός εκδηλούμενος με σάρκα.
Η διδασκαλία του δυναμική και πρωτότυπη μέσα από παραβολές και αλληγορίες σοφές, επικεντρωμένη στην αφύπνιση της ανθρώπινης υπόστασης προς τη θεία πραγματικότητά της, εντυπωσιάζει όχι μόνο τα πλήθη, αλλά και τους μορφωμένους και τους άρχοντες των Ιουδαίων: «Ουδέποτε άνθρωπος ελάλησεν όπως αυτός».
Mεγάλη ώρα της θέωσης του Ιησού, είναι η νίκη κατά του θανάτου, με τον προσωπικό θάνατό του: «θανάτω θάνατον πατήσας».

H Aνάσταση που θα ακολουθηθεί από την ανάληψη και την τελική ένωση του Υιού με τον Πατέρα, δεν έχει καμμία σχέση με την ανάσταση του φυσικού σώματος, αλλά με την αναγέννηση του ανθρώπου στον πνευματικό κόσμο, απ’ όπου προήλθε και όπου πράγματι ανήκει.

Υπέρτατος άρχων του Χριστιανισμού «Αρχιερεύς εις τον αιώνα» σύμφωνα με τα λόγια του Απ.Παύλου, ο Ιησούς Χριστός, περιμένει μέσα από τους αιώνες και τις χιλιετηρίδες την ώρα που η θρησκεία της Αγάπης θα ανθίσει και θα καρποφορήσει επάνω στη Γη.


Κοσμοκαλόγηρος

Δεν υπάρχουν σχόλια: